Selecteer een pagina

Huisregels

Huisregels

Zorg dat je 5 minuten voor aanvang van de workshop aanwezig bent.

 

Zet je mobiele telefoon uit of stil.

 

Geef het aan als je klachten hebt (zowel fysiek als geestelijk).

 

Om de ruimte schoon te houden, niet met schoenen de ruimte betreden.

 

Respecteer de rust in De Weelde Natuur, zowel binnen als buiten.

 

Draag zo min mogelijk parfum om anderen zo min mogelijk tot last te zijn.

 

Praktische informatie workshops

MATERIAAL

Je hoeft niets mee te nemen. Yogamatten, dekens, en ander yogamateriaal is aanwezig, tenzij anders is aangegeven. Mocht je een eigen mat mee willen brengen is dat natuurlijk oké. Materiaal voor de creatieve- en natuurworkshops is altijd aanwezig.

ETEN EN DRINKEN

Afhankelijk van de workshop die je hebt geboekt verzorgt De Weelde Natuur lunch en/of andere versnaperingen. Altijd vegetarisch en zoveel mogelijk met lokaal geproduceerd. Geef het minimaal 1 week van tevoren aan als er sprake is van allergieën, dan houden we er rekening mee. Het meebrengen van eigen eten/drinken is niet toegestaan. Het is wel mogelijk een eigen waterflesje mee te brengen. Koffie, thee en water is altijd aanwezig tijdens de workshop.

Het is beter om twee uur voor yoga/ontspanningsworkshop niet te eten om problemen met de spijsvertering te voorkomen. Hooguit iets lichts zoals fruit of yoghurt. Het is ook beter een half uur voor de les en tijdens de les niet te drinken.

Rook niet voor de les. Het is goed om na de les het eventuele transpiratievocht op je lichaam te laten opdrogen, zodat de uitgescheiden hormonen en mineralen weer door de huid opgenomen kunnen worden.

 

ZWANGERSCHAP

Laat de docent weten zodra je weet dat je zwanger bent (ook in de eerste drie maanden).

 

KLEDING EN PARFUM

Draag schone, comfortabele kleding, bijvoorbeeld sportkleding, en doe je sieraden af. Een warme trui en sokken zijn fijn om je warm te houden tijdens meditatie en de eindontspanning. Het is beter geen parfum te gebruiken, zodat je eigen ademhaling en die van anderen er niet door gehinderd wordt.

 

BLESSURES

Laat de docent weten als je pijn of een blessure hebt, denk hierbij aan kniepijn, rugklachten, hoge bloeddruk enz. Ook als je een operatie hebt ondergaan die van invloed kan zijn op je ontspanning/yogabeoefening.

 

MOGELIJKE EMOTIONELE EN LICHAMELIJKE REACTIES

Yogahoudingen stimuleren allerlei systemen in het lichaam en brengen processen op gang, zoals de afvoer van gifstoffen. Als deze afvalstoffen in het lichaam circuleren kun je daar tijdelijk last van hebben. Het zou kunnen voorkomen dat je misselijk wordt of hoofdpijn krijgt. Lichamelijke klachten kunnen ook een mentale oorzaak hebben. Spreek dan met de docent voor advies en begeleiding. Het is niet raar om emotioneel te worden tijdens of na de yoga (verdriet, vreugde, woede, geluk, etc. te voelen). Observeer het opkomen en voorbijgaan van je emoties en adem diep.